Over Faiafood

Faiafood is onderdeel van Taste Innovation B.V. opgericht door

dezelfde mensen achter Biesheuvel Knoflook, Roussel Onions,
Sawari en Waterman Onions. Samen brengen zij ieder hun

eigen unieke expertise en creativiteit in. 

Gemak

Erik Waterman: ‘Onze focus op kwaliteit, smaak en gebruikersgemak maakt het mogelijk de verwachtingen van de consument te overtreffen.

Omdat wij onze klanten, met name vooruitstrevende retailers en foodservice-ondernemingen, direct met de teler koppelen, zijn onze producten transparant en makkelijk te traceren.

Ook voor onze klanten zijn de producten van Faiafood een uitkomst, want door de kwaliteit en het gebruikersgemak kan de klant zijn eigen winst maximaliseren.

Duurzaamheid

Charlotte Roussel van de gelijknamige onderneming zegt dat Faia samen met ketenpartners een significante en meetbare bijdrage wil leveren aan duurzaamheid.

“Wij gaan vooral focussen op duurzame verpakkingen, zero waste, klimaat neutrale productiefaciliteiten, het hanteren van strenge eisen op het gebied van voedselveiligheid, en sociale projecten dicht bij de bron.

Iedere partner heeft specifieke kennis en know-how op het gebied van duurzaamheid. Ik verwacht dat wij in de samenwerking bijzondere duurzame doelstellingen gaan realiseren”.

Samen

Arie Havelaar en Sander Kleinjan van Sawari Fresh International zijn al jaren bezig met het mainstream maken van gember en knoflook.

Arie Havelaar: “Wij zijn overtuigd dat onze nieuwe producten zich snel gaan manifesteren als onmisbare smaakmakers in de internationale keuken.

Vooral de jonge consument kookt ‘over de grenzen heen’, en wil vooral zonder al te veel tijd kwijt te zijn, een gezonde en culinaire maaltijd op tafel hebben.

Smaak

Arjan Biesheuvel is een van de grootste telers van verse knoflook van Nederlandse bodem. Biesheuvel zegt dat de populariteit van verse knoflook drastisch is toegenomen, mede door het unieke smaakprofiel.

“Wij leveren al jaren verse knoflook, alsook een assortiment verwerkte producten op basis van verse knoflook aan speciaalzaken, de verwerkende industrie, de retail en direct naar de consument.

Door deze samenwerking ontstaan er direct mogelijkheden om onze smaakproducten door te ontwikkelen. In principe creëren wij een volledige nieuwe productcategorie voor de retail”.

Verse smaakmakers
Direct van het land